Hier een berichtje van een Eurovisser met een manke poot.

Dinsdag nacht rond de klok van half 3 richting Denemarken vertrokken om een heerlijk maaltje torsk (gul) te gaan vangen.

Eenmaal aangekomen in Middelfart 11.00 kwam ik erachter dat ik geen tent maar een hut had gehuurd wat eigenlijk

erg goed uit kwam want het weer was nou ook niet al te best. Na wat te hebben gegeten snel de hengels gepakt en
naar het water gegaan . De eerste ingooi was meteen raak een gul van ongeveer 40 cm dus het begin was gemaakt.
Na ongeveer een kleine twee uur te hebben gevist en met een goed gevoel weer naar de camping gereden om de
gevangen vis schoon te maken.

Donderdag moest het gaan gebeuren de grote gullen jacht met de boot die we op de camping hadden gehuurd .Het
weer was erg slecht veel wind en een hoop regen.

de vangsten lieten het ook afweten heeeeel veel klein spul met af en toe een gul die eigenlijk net de maat had bereikt
om mee te mogen nemen: 35 cm. Ivm het slechte weer en hoge golfslag, ongeveer 1,30 m, zijn we lekker in onze hut
gaan zitten .

Vrijdag naar het steiger gegaan in Middelfart naast de spoorbrug .Ook hier weer veel kleine gul. Robert ging op de
zeeforel maar wist uiteindelijk een grote geep te vangen aan een lepel van 10cm.

Zelf zag ik een zeeforel die achter kleine visjes aan het jagen was ik dacht eerst dat hij de zeeforel aan de lijn had.
Eenmaal aan gekomen op de camping hoorde we dat er die nacht een zeeforel was gevangen van 4,8 kilo dus ze
waren er wel !!

Zaterdag weer met de boot weg om een maaltje vis voor thuis te vangen. Het weer zag er goed uit, geen wind maar
wel wat regen .Cor zat achter het stuur en loodste ons naar een plek waar vis zou zitten ,niet dus, geen een beetje.
Na een uurtje te hebben gedrift hebben we koers gezet naar de grote brug die het vaste land en Funen verbinden.
Hier zat wel vis gulletjes van ongeveer 50 cm dus goed voor een fileetje zonder graat want anders krijg ik ruzie thuis,
graatje hebben ze een hekel aan.

Na een aantal keren te hebben gedrift was ons aas op en besloten we eerst wat te gaan eten .

Echter toen we de hoek om kwamen bleek er een storm te staan van ongeveer windkracht 7 met een golfhoogte van
meer dan 1,5 meter.

Het vissen konden we dus wel weer vergeten .We hebben die middag echter ook geen grote vis meer gevangen. Moe
maar wel voldaan zondag weer huiswaarts gekeerd met een koel box vis. De rest zwemt weer vrolijk rond om volgend
jaar weer gevangen te worden, wie weet wel door een aantal van jullie.