Vistrip Sjaak

VISVAKANTIE DENEMARKEN 2

Vrijdag 15 maart 2002, 22.30 vertrokken met 11 man uit Vlaardingen richting Denemarken. Zaterdag ochtend aangekomen om 9.00 in Ebeltoft helemaal verrot van de lange reis ! De eerste dag niet gevist vroeg naar bed gegaan. Zondag de buurt verkent en gekeken waar we die avond zouden neer strijken.

Na een goede plek gevonden te hebben het Glatved strand, gelijk bij de eerste ingooi al een raar visje aan de haak ! Ik dacht zelf dat het een pietermannetje was, maar na wat informatie van mijn vismaat Leon v Hagen blijkt het een donderpad te zijn geweest ( zie foto )

Mijn zwager Herman had het ook reuze naar zijn zin, want hij zat ook heel erg goed te vangen ! Van de rechterflank kwamen goede geluiden, maar aan de linkerflank was het wat stil. Resultaat van mijn zelf was ongeveer 20 flinke botten en 20 scharren.

Mijn zwager had ongeveer de zelfde score. Cor verbrak zijn record met 21 vissen en aan de linkerkant was het stukken minder met een gemiddelde van 6 tot 8 visjes !!! Maandag weer naar het zelfde strand gegaan en er werd weer goed gevangen door iedereen.Dinsdag gebeurde het zelfde, weer naar ons vertrouwde stekkie. Woensdag zouden we op de dag gaan vissen op zeeforel in de baai voor ons huisje. Maar vanwege de harde wind en te hoge golven hebben we daar van afgezien.Alleen Cor en Andre hebben een poging gewaagd wat als resultaat had dat Cor weer zijn record verbrak en aankwamen als 2 eskimo's.' S avonds met zijn allen gezellig een biertje gedronken maar de volgende morgen er vroeg weer uit, want we gingen met de boot mee. Donderdag 7 uur vertrokken richting haven Grenaa na aanboord te zijn gegaan al gelijk een behoorlijke deining ! Bij de eerste ingooi had mijn zwager Herman al gelijk een mooie gul van ongeveer 50 cm! We gelijk allemaal in euforie, maar het bleek de grootste van de hele dag te zijn geweest. Wel een hoop kleinere tussen de 30 en 40 cm gevangen en wat schar. Ik zelf ving ook nog een mooie schol.

Iedereen was op het einde van de dag flink tevreden met zijn vangsten. ( volgens de kapitein waren we een maand te vroeg voor de grote gullen )

Vrijdag om 9 uur 's morgens weer vertrokken richting Nederland. We waren om 19.00 uur weer thuis. Een toffe week gehad met een hele vriezer vol met vis !!!!!