Weekje vissen in Denemarken
Paar weekjes geleden werd ik gebeld door mijn boot maat Rob Puijk of ik mee wilde een weekje vissen in Denemarken.
Na wat omzettingen i.v.m. werk een week vrij gemaakt om kennis te gaan maken met het vissen in Denemarken.
Vrijdag 20 september om 20.00 uur vertrokken na S ’middags de bus ingeladen te hebben richting Middelfart.
Lekker doorgereden met bus en trailer kwamen we rond 4 uur over de grens in Denemarken aan. Bus neergezet en ff een paar uurtjes geslapen aangezien we pas om 15.00 uur in het huisje konden.
Na ophalen sleutel en te water laten van de boot in de haven nog wat vrienden van Rob ontmoet die daar met de camper stonden (Renee en Koos ).
Ingecheckt in het huisje en echt een 7 persoons huisje met 2 man we hadden de ruimte.
Na wat verkennen en lekker gegeten te hebben lag ik om 21.00 uur op bed
Zondag de eerste dag vissen en na een half uurtje op het eerste stekkie had rob er al een stuk of 10 te pakken schar en wijting en ik stond nog droog maar na het verplaatsen naar het 2e stekkie liep het bij mij beter veel schar en wijting maar ook wat gul van een 35 cm.
Wat andere stekken geprobeerd en een aardig kistje vis gevangen.
Maandag ging koos ook mee en hebben we met 1 hengel de man gevist veel gevangen maar het meeste ondermaats.
Dinsdag weer met Rob andere stekken geprobeerd want de gullen van 60 plus bleven uit.
Weer veel schar en wijting gevangen.
Sávonds Renee en Koos uitgenodigd om de traditionele visavond mee te eten en Rob had weer zijn best gedaan want het smaakte heerlijk, na een lekker wijntje, biertje en malibu afscheid genomen van onze gasten die Rob nog wat gebakken vis meegaf want de volgende morgen zouden ze verder trekken naar Spodsjberg om te kijken of daar de 60 plussers werden gevangen (wat ook niet zo was).
Woensdag en donderdag ook lekker gevangen ondanks wat minder weer maar Rob had mooi een soort van zeil op de boot dus zaten we lekker droog.
Vrijdag zijn we naar een put and take gegaan waar Rob een mooie regenboogforel van 70 cm ving
Lekker kerstmaaltje voor hem.
In de avond de boot getrailerd en nog een biertje en borrel gedronken en om 23.00 uur lagen we op bed.
Zaterdag morgen nog ff gegeten huisje schoongemaakt bus ingeladen en de boot opgehaald na het inleveren van de sleutel reden we rond 11.00 uur richting huis en om 21.00 uur reden we Hellevoetsluis binnen.
Rob nog ff geholpen met het uitladen van de bus daarna naar huis gereden en lekker in mijn eigen bedje geslapen.
Mijn eerste Denemarken avontuur is mij best bevallen en voor herhaling vatbaar misschien een idee om met wat leden van de vereniging te gaan.
Bij dezen wil ik Rob Puijk bedanken voor alle simpele dingen je stond toch maar elke avond een maaltje te bereiden en ook een beetje pech gehad bankpas in het water, tussenschot van de bus waar het glas spontaan sprong.